Συγγραφική Ομάδα
Μαγδαληνή Αγραφιώτη, Ράνια Γεωργιάδου, Μιχάλης Λαγουμιτζής, Χρυσούλα Μπουγιούκου ,Ευγενία Κακούτη
Το παρόν βιβλίο αποτελεί την απόδειξη ότι τα Συναισθήματα και η σωστή διαχείρισή τους είναι το κλειδί για την αποτελεσματικότερη μάθηση.
ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ
Το βιβλίο αυτό αν και απευθύνεται κυρίως σε παιδαγωγούς, έχει αποδειχθεί πολύ χρήσιμο και σε γονείς οι οποίοι έχουν ήδη εφαρμόσει τις αρχές και τις μεθόδους ως μέλη ομάδας του Εργαστηρίου Κοινωνικής και Συναισθηματικής Ανάπτυξης.
Σκοπός του είναι να χρησιμεύσει ως οδηγός στο να βοηθάμε τα παιδιά μας να μειώνουν τα προβλήματα συμπεριφοράς και επιθετικότητας και να αυξήσουν τα κίνητρα για μάθηση χωρίς καταναγκασμό. Σκοπό έχει επίσης να συμβάλλει ώστε το σχολείο –και η οικογένεια- να είναι ένας χώρος πιο ανθρώπινος όπου μικροί, μεγάλοι να νοιάζονται για τα συναισθήματα των άλλων και σέβονται αμοιβαία οι μεν τους δε.
Θεωρούμε ότι και μπορούμε και έχουμε ευθύνη να δημιουργήσουμε ένα κοινωνικό περιβάλλον όπου τα παιδιά πρώτα νιώθουν ευπρόσδεκτα και μετά μαθαίνουν.
Μέσα από το βιβλίο καλούμαστε να αλλάξουμε ριζικά μεθόδους προσέγγισης των παιδιών και να παρατηρήσουμε την ανταπόκριση τους δε αυτές τις αλλαγές.
Στο πρώτο μέρος περιγράφονται πολλές επιστημονικές μελέτες για το πώς λειτουργούν τα συναισθήματα και η σκέψη και πώς αυτά επηρεάζουν τις σχέσεις μας και τη μάθηση ή τις μαθησιακές δυσκολίες. Παρατίθενται επίσης γνώσεις απαραίτητες για να γνωρίζουμε πώς λειτουργεί και πώς δυσλειτουργεί ένα ανθρώπινο σύστημα (πχ σχολείο, οικογένεια) ώστε να μειώνουμε τα προβλήματα.
Στο δεύτερο μέρος οι συγγραφείς-εκπαιδευτικοί περιγράφουν μεθοδικά το Πρόγραμμα Συναισθηματικής και Κοινωνικής Ανάπτυξης όπως το εφήρμοσαν, βοηθώντας παράλληλα τον αναγνώστη (παιδαγωγό ή γονιό ) να το προσαρμόσει στις δικές του ιδιαίτερες συνθήκες. Τονίζουν την αξία της συνεργασίας μεταξύ των κατά τόπους δασκάλων και γονέων. Προτείνουν τη δημιουργία «πυρήνων-ομάδων» αλληλοστήριξης έχοντας ως οδηγό αυτό ή παρόμοια βιβλία.
« Η ποικιλία των εφαρμογών, η δημιουργική προσαρμογή ξένων προτύπων αλλά κυρίως η δική τους πίστη και συναισθηματική εμπλοκή γι’αυτό που κάνουν, διαπερνούν το όλο εγχείρημα. Είμαι σίγουρη ότι οι Εκπαιδευτικοί που γεύτηκαν τις σχετικές γνώσεις κέρδισαν πολλά, και στο επίπεδο μετάδοσης γνώσεων. Πιστεύω ότι και οι μαθητές τους άρχισαν να αγαπούν τις γνώσεις και το σχολείο» .
Αναστασία Καλαντζή-Αζίζι
Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου